الجمعة ٢٠ سبتمبر ٢٠٢٤

رئيس مجلس الادارة : أحمد أحمد نور

نائب رئيس مجلس الادارة : وليد كساب

رئيس التحرير : محمد عبد العظيم

أخبار عاجلة

كيف تصبح زومبي في خطوتين ؟!!

هاله نصر

الزومبي او الاموات الاحياء او اكلين لحوم البشر ، كلها اسماء بتؤدي لنتيجة واحدة ، كنت فاكر ان الزومبي كانت حاجه من الخيال ، من اختراع مخرج انجليزي اسمه جورج ريموريو سنة 1968، الموضوع مطلعش كده خالص ، والزومبي مش خيال !! ، ازاي ؟ حسب تحقيقات في فلوريد من سنتين لما شاب مراهق صاحب ال 19 سنة قومه من علي ضحيته في نص الشارع وهو بيعض فيها ومشوهها من وجهها كان يوم تلات ، كان تحت تاثير عقار مش عارفين ايه هو ، الحاله دي مكنتش اول حالة الشرطه في فولريد قتلت شخص وهو بيحاول يعض بعض الماره ومحاولة عضهم من الوجه ، حسب شهاده احد الماره انها حاجه خارقه للطبيعة ..
عمله ابحاث معرفوش ايه السبب بس اكتشفه ان نوع مخدر اسمه الفلاكا بيؤدي الي ذياده النزعه الحيونيه عند البشر وبيخليهم يعملو ده ..
.
ايه هو الفلاكا ؟ الفلاكا مخدر صناعي غالي جدا اسمه العلمي الفا بي بيتصنع في الصين ، المخدر حبات بيضه برائحه كريهه جدا ممكن تتاكل ، تشمها ، او تحطها في سجاير اليكترونيه ، ال عقار بقي ينشر في امريكا في الفتره الاخيره في 2013 مسكه 38 حاله اتحولت و في 2014 بقو 300 حاله اتحوله لامر غريب جدا زي الافلام بالظبط ، الحالات شكلت زعر في فلوريد اتكلموا عليها في الفترات الاخيرة ، الموضوع بقي اشبه لبشر غير البشر تغريدات كتير علي تويتر ” تعاطي الفلاكا ليس مزحا ” لو مهتم جدا بالموضوع ابقي ابحث وشوف شكل التحويل ، الموضوع مرعب ..

عن عيون المجلس

شاهد أيضاً

للمرة الثانية.. محافظ القليوبية يكرم عددا من الأسر الفلسطينية

للمرة الثانية.. محافظ القليوبية يكرم عددا من الأسر الفلسطينية

كتبت/ هاجر الديب شارك المهندس أيمن عطية، محافظ القليوبية اليوم في احتفالية تكريمية نظمتها مديرية …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *