الجمعة ٢٠ سبتمبر ٢٠٢٤

رئيس مجلس الادارة : أحمد أحمد نور

نائب رئيس مجلس الادارة : وليد كساب

رئيس التحرير : محمد عبد العظيم

أخبار عاجلة

أبوتريكة يشارك مدونين مصريين “حجز كورة” بقطر!

كتب: أحمد شعبان

ظهر لاعب النادي الأهلي السابق ومنتخب مصر محمد أبوتريكة رفقة عدد من ضناع المحتوى الرياضي المصري خلال تواجدهم في دولة قطر.

وبدأ الأمر عند الدكتور ممدوح نصر الله الذي قال عبر حساباته بمواقع التواصل الاجتماعي: “خلال تواجدي بقطر في شخص وصلني لفرصة اني اقعد مع الكابتن ابو تريكة ومكنتش مصدق نفسي ، المهم لما قابلته وقعدت معاه لقيت نفسي طولت في القعده إللي وصلت لساعة ونص تقريبا فا قولتله طب استأذن انا، قالي رايح فين ؟ قولتله رايح حجز كورة.. تيجي معايا ؟ قولتلهاله بهزار كده .. لقيته قالي اجي معاك طبعا”

وأضاف نصر الله: “فعلا جه معانا ولعب بنفس لبسه العادي وعمل اسيستات مبيعملهاش حد هنا في مصر .. والشباب هناك اتفاجئوا لما لقوه جه معايا وحسوا نفسهم في احلام العصر زي ما بيقولوا .. فعلا هو شخص متواضع جدا وبيبص لنفسه بنظرة اقل من اللي احنا شايفينه بيها”.

ومن جانبه عمرو نصوحي علق على لقاء محمد أبو تريكه عبرحسابه الشخصي في تويتر وقال: :انهاردة هيسجل التاريخ اني جبت جول بأسيست من محمد محمد محمد ابو تريكة”

وأضاف نصوحي: “مش نازل يمشي كدة عالواقف، الراجل جاي لا معاه لبس ولا معاه جزمة وبالتيشيرت والبنطلون اللي هوا لابسهم نزل  وقعد يلعب معانا ساعتين”.

وقال المدون مروان سري: ” يا جماعة انا النهارده لعبت مع ابو تريكة و عملي اسيست و جبت جون من تمريرته السحرية !! شكرا مش عايز حاجة يا دنيا تاني ! !”

عن Eyon Elmagles

شاهد أيضاً

“كيكر” الألمانية تختار عمر مرموش فى فريق الجولة الثالثة من البوندزليجا

“كيكر” الألمانية تختار عمر مرموش فى فريق الجولة الثالثة من البوندزليجا كتب / أحمد بلبل …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *